navigacija

Vakarų ar rytų atimti ar pridėti, arba Laikrodis - ir magnetiniams kursams nustatyti

Kaip sakoma rusų liaudies išmintyje, kad jei jau užsivedė tokios girtuoklystės, tai neškite paskutinius agurkėlius - papjaustysim!

Agurkėliai dar ne paskutiniai toli gražu, o va temą apie navigacines įdomybes pratęsiu. Ir kad jau praeitą kartą rašiau apie laikrodį, kuris tinka nustatyti, kurioje pusėje yra šiaurės-pietų kryptis, tai šįkart - kaip įsiminti štai tokią navigacinę formulę:

+W -E, kai iš T į M ir iš M į C;
-W +E, kai iš M į T ir iš C į M,

kur: W yra vakarų nuokrypis, E - rytų nuokrypis, T - tikrasis (angl. True), M - magnetinis (angl. Magnetic), C - kompasinis (angl. Compass, arba “to stear“, vairuoti).

Šis C lietuviškai dar kitąkart mūsų navigatorių pažymimas pagal rusišką “mokyklą“ raide K, nors tie gali muštis į krūtinę, kad čia rusai šturmanai iš mūsų mokinosi (nors šie mokėsi iš... vokiečių), ir neįrodysi, kai raidės lotyniškai ir kirilica sutampa. O, kad tokia tautų draugystė vyrautų ir pavardžių rašyboje pasuose... Bet aš nukrypstu į nūdienos aktualijas.
Collapse )
navigacija

“Cygen, cygen, ain liuliu“, arba Laikrodis vietoje kompaso

Ši frazė yra iš vieno seno sovietinio filmo, berods, “Brilijantinės rankos“, kur su šituo “cygen-cygen“ taip laiko klausė, rodydamas pirštu į savo laikrodį, vienas iš veikėjų, demonstruodamas savo “geras“, matyt, vokiečių kalbos žinias. Tai, jo nuomone, turėjo reikšti kiek valandų, panašiai, kaip ir Casablanca veikėjams angliškai:
Collapse )
rykliai

“Tik po jūsų, sere!...“

Nenumaldomai, nors ir per lėtai, artėja buriavimo sezonas, tad ne aš vienas, manau, jau mintimis kažkur ant vandens. Kas jau braukosi kaip katinai aplink savo krante peržiemojusių laivų šonus, kas varto kokius bereikšmius, bet kažkuo susijusius popierius, kad mintis kažkuo užimtų.

Ir kažkaip šiandien atkreipiau dėmesį, kad burlaivių, o konkrečiai laivių (nemūsiškai “jachtų“), kelio davimo taisyklės yra rašytos mandagių žmonių mandagiems žmonėms (nemūsiškai “džentelmenų džentelmenams“).

Kodėl taip manau?
Collapse )
navigacija

“Kompasas galvoj“, arba Apie orientaciją kažkokioje erdvėje

Ernestas Parulskis (čia ne tas desantininkas, kuriam “3 sekundės dangaus“, čia kitas, ne Sigitas) “Verslo klasėje“ (2010m. balandis - mikliai varom visi pirkti, kol dar liko!), rašo:

Vilniuje niekada nebūčiau taip pasakęs. O Londone, praėjus metams, kai miesto žemėlapis susisluoksniavo galvoje, aplankyti atvažiavusiam bičiuliui ramiausiai paaiškinau:

- Išėjęs iš metro, eik į šiaurę...
Collapse )
ant kranto

Kaip Pilypas iš kanapių išlindo

Nenuorama Bitlas, arba Nežiemok ilgai!, parašyta 2009-01-28:

[...]Bevartant praėjusio sezono nuotraukas, buvo pastebėta, kad dažnai šmėkščioja vienas navigacinis ženklas - liaudyje dar "Pilypu" vadinamas. Kažkaip netyčia išsprūdo mintis surinkti vienon krūvon visas Pilypo nuotraukas ir parodėlę suorganizuoti. Tačiau nenuorama Bitlas generavo mintis toliau - reikalingas įvykis atidarantis buriavimo Kuršių mariose sezoną! Taip gimė idėja - kiekvieną buriavimo sezoną pradėti varžybomis "Pilypo" taurei laimėti. [...]

Teisybės dėlei, matyt reiktų visgi atsakyti į klausimą - kas pirmasis, ir kodėl Pilypą Pilypu pavadino! Buvo bandymas tai išsiaiškinti, tačiau nesėkmingas. Nieks neprisipažino Pilypo krikštatėviu... [...] Todėl - jeigu nežinom kas pirmasis 35 bakeną Pilypu pavadino - skelbiamas konkursas literatūrinei premijai gauti už gražiausią legendą - "Kaip Pilypas Pilypu patapo!" . Legenda bus išgraviruota ant taurės, kartu su autoriaus vardu.


Kam kurti legendas, jei gali tiesiog pasiklausti senbuvių?
Collapse )
laiskelis

Švininiai tarakonai ir butelis druskos '09

Va, pažiūrėjau, kad Vilius gali visokius pačių pačiausių konkursus rengti, tai kuo aš prastesnis?

Taip, apleidau šitą žurnalą, daugiau turėjau kitų projektų ir “rašinėlių“ - tad ir nesiteisinsiu daugiau, ir be-be-be jums. Pabandysiu... na, nors kartą į mėnesį ką nors įkepti čia.

O tuomkart, kad nesikartoti su aukščiau minėto prelegento idėja, imsiu, sakau, ir įsteigsiu porą prizų verčiau. Antai kažkada “Veido“ ilgametis redaktorius sugalvojo teikti Trispalvius bananus. Idėja puiki, prigijo. Štai ir būsimas Buvęs Seimo Vedėjas LNK TV ėmėsi dalinti Auksinius Svogūnus.

Tai kuo, dar kartą klausiu, aš prastesnis??? Ne kaip nenuominuojamas šioms daržovėms beigi vaisiams, o nieko pats kažkam panašiam nenominavęs?
Collapse )
default

Rimtautas Rimšas: “Jūrininko dienoraštis“ ir... kita pusė

Rimtautas Rimšas aprašo kelionę 2006 metų “Šiaurės Atėnuose“:

Pradžia ir Tęsinys ir Pratęsimas ir Pabaiga

Ir Artūro Dovydėno tos pačios kelionės kita pusė.

Veikėjai:

Bosas, savininkas: Giedrius Misiūnas
Klasikas: Rimtautas Rimšas
Specialistas: Artūras Dovydėnas
Daktaras: neidentifikuotas.
Gaspadinė: Boso žmona
Jachta: Nauticat 38 “Gabriela“ LTU 1500

Smagaus skaitymo!
retro

“There is no second...“

Šiandien tikriems ir netikriems, tokiems kaip aš, buriuotojams šventė!

Tai, kas istorijoje yra seniausias sportinis trofėjus, senesnis ir už šiuolaikinių Olimpiadų istoriją (pradžia - 1851 metų rugpjūčio mėnesio 22 diena), legendinės “America“ Taurės 33-čios varžybos ne tik įvyko, bet ir pavyko!

Ir antrą etapą vėl laimėjo amerikiečiai, nors intrigos šįkart ir netrūko. Valio BMW Oracle Racing! There is no second, kaip sakoma pagal Taurės tradicijas...

Alinghi5 abukart padarė klaidas starte, gavo po Yankee (baudos) vėliavėlę (nes varžėsi prieš “jankius“), antrąkart išsikėlė Bravo (kad protestuoja), bet po finišo ją atsiėmė. Vis tik BOR pranašumas buvo aiškus, ir Taurė, kaip buriavimo pirmaujančių (šiuo atveju - kosminių įvairiomis prasmėmis) technologijų diktuotoja, savotiška buriavimo Formulė 1, vardą susigrąžino.

Teisingai: jau buvo atsibodę tie šveicarai, bankininkai ir farmacininkai, su savo teismais. Aš suprantu, kad Taurės Gynėjas turi teisę nustatyti sąlygas regatai Taurės Dovanotojų Sąlygų ribose, bet toks išsisukinėjimas ir kliaučių statymas Iššūkio Metėjams jiems jau garbės nebedarė ir mano simpatijas, tiesą sakant, nuo jų atmušė dar gerokai iki varžybų, nors visi Europos komentatoriai, per kokį kanalą bežiūrėtum, gero žodžio BORui gailėjo.

Vis tik amerikiečiai, siekę parvežti Taurę atgal į “namus“ ištisą dešimtmetį, savo teisumą įrodė ir teismuose, ir įvykdydami sąlygas bei kovodami dėl savo teisių, ir jau dabar praktiškai ant vandens.

Bet tai prie 7-8 mazgų vėjo išlaužti iki 33 mazgų ar eiti virš 20 mazgų vos ne visą trasą - nerealu!... Buvo iki šiol, aišku.

Šventė.
depresija

Žurnalas

Drybsau praėjusį savaitgalį grand SPA “Lietuva“ Druskininkuose ant šezlongo tarp smėliuko po pliuškenimosi, kaitinamas “inkubatorinių“ lempų “Saulės oazės“ patalpoje, ir vartau žurnalą “Aviacijos pasaulis“: 20 Lt (jei pirkti, nes ten tiesiog mėtosi, kadangi redakcija kas mėnesį 300 numerių išdalina įvairioms įmonėms bei organizacijoms, šaunuoliai!), išeina kiekvieną mėnesį štai jau aštuonerius metus ir užsidaryti dėl sunkmečio neketina (redaktorė interviu teigia, kad jiems tas mažai gresia, kadangi yra nišinis produktas - tai baisiau visokiam masiniam “gliancui“). Šis žurnalas, kiek supratau, taip pat prarijęs ir “Lietuvos sparnus“, kurie yra kaip vidinis priedas žurnale.

Tai štai ką aš dabar galvoju ta proga, kolegos buriuotojai (nors aš nesu tikras buriuotojas): LBS gali užsikasti ne tik kad po pernykščiais lapais, bet paieškoti ir dar senesnio komposto. Daugiau neturiu ką pridurti.

Išvadas darykitės patys.
depresija

Supjaustyti jums galvas, biurokratai!

Beprotiškai gaila:

http://www.delfi.lt/news/daily/lithuania/article.php?id=25713485

Lietuvos karinių jūrų pajėgų (KJP) laivas F12 "Aukštaitis" tikriausiai bus nurašytas ir virs metalo laužu. Ateinančią savaitę Vyriausybė svarstys tai numatantį nutarimo projektą. [...] Nurašius ir išmontavus ginkluotę laivas turėtų būti supjaustytas metalo laužui. Pasak nutarimo projekto, fregatos "Aukštaitis" likutinė vertė pagal 2009 -ųjų liepos 1 dienos būklę - 1 mln. 214 tūkst. litų.

Prieš metus jo vertė buvo mažesnė už mano buto kainą, kiek pamenu. Dabar staiga pabrango dvigubai, kai atpigo metalo laužas?

Aš nesuprantu, ar Smiltynėje ant kranto vietos greta žvejybinių tralerių neliko? O gal galima rasti ir arčiau Kopgalio tvirtovės (ta pačia proga spėkite, koks lankomiausias Lietuvos muziejus)? Arba šiame krante, arčiau KJP?...

Ar įsivaizduojate, kad šis vienas pirmųjų KJP karo laivų - ir bene paskutinė jau fregata, nes iš taupumo ir kvailumo tokio tipo laivų nebeturėsim artimiausius dešimtmečius, jei ne ilgau, - tevertas tik supjaustymo???

Rusai ir tie atkūrė “Aurorą“, nors ten autentikos ne daugiau, nei mūsų Valdovų rūmuose!

Jau apsižiūrėjom, kad “Meridianą“ verta restauruoti nebepūdžius, bet man trūksta žodžių, kad prarandama tokia galimybė turėti unikalų “gyvą“ muziejų - šią fregatą. Kiek tokių muziejų žinote mūsų regione? Ne per daug vienos rankos pirštų suskaičiuoti?

Į metalo laužą...

Trūksta žodžių.